17/02
Officiële berichten - 17/02/2023
TIJDSCHEMA ALLIANZ BK ALLE CATEGORIEËN – 19/02/2023 (GENT)
UPDATE VAN HET TIJDSCHEMA VIA https://www.atletiek.nu/wedstrijd/chronoloog/38300/
Juryopleidingen/examens
Hierbij een overzicht van de geplande juryopleiding Niveau 2 en bevorderingsexamens Niveau 3 en 4. Gelieve deze verder te verspreiden naar de juryleden en geïnteresseerde kandidaten.
De informatie betreffende de opleiding Niveau 1 volgt later.
Bestellen wedstrijdmateriaal jeugd
Wens je als club nog nieuw wedstrijdmateriaal via de groepsaankoop te bestellen bezorg het ingevulde formulier (zie bijlage) ten laatste op zondag 20 februari aan Liesl (liesl@atletiek.be)
De bestellingen worden zoveel mogelijk bezorgd tijdens de algemene vergadering van zaterdag 18 maart. Grote bestellingen zullen door AMO sport rechtstreeks op de club worden geleverd.
Opleidingen Kidsjurylid
Er worden in 2023 opnieuw een aantal opleidingen tot Kidsjurylid georganiseerd.
Als Kidsjurylid kan je aantreden op wedstrijden voor Kangoeroes en Benjamins. Het is een laagdrempelige opleiding van 3 uur waarbij zowel theorie als praktijk worden voorzien. Meteen na de opleiding kan je al aan de slag op de wedstrijden.
Er is geen verplichting om buiten de eigen vereniging aan te treden.
Deelname kan vanaf 15 jaar.
Meer info en inschrijven via onze website: https://www.atletiek.be/jeugd/jury
BIJSCHOLINGEN VOOR LOOPBEGELEIDERS
In 10 stappen starten met MINDFUL RUNNING
- Wanneer Dinsdag 28/02 van 19u tot 21u
- Locatie Online
- Lesgever Marleen Claeys
- Deelname € 10 voor leden van Atletiek Vlaanderen
€ 15 voor niet-leden van Atletiek Vlaanderen
Inschrijven (tot 26/02) via de webshop
Uiterlijk de dag voor de sessie ontvangen alle deelnemers de deelnamelink.
Een deelnameattest wordt afgeleverd door de Vlaamse Trainersschool
CO-RUNNER Dilsen-Stokkem
- Wanneer Zaterdagen 22/4 en 29/4, telkens van 9u tot 13u
- Locatie Atletiekpiste MACD, Langstr, Dilsen-Stokkem
- Deelnameprijs € 70 inclusief oefeningenmap
€ 25 zonder map
Inschrijving (tot 15/04) via de webshop
Deelnemers ontvangen een Co-Runner attest.
Deze opleiding richt zich naar beginnende loopbegeleiders die startende joggers begeleiden in hun activiteiten.
De cursist leert een kleine loopgroep te begeleiden en kan alternatieve, blessurepreventieve oefenvormen aanbieden op basis van bestaande schema’s en oefenmateriaal.
BIJSCHOLINGEN VOOR Voor VERTROUWENSPERSONEN
Onderstaande sessies worden georganiseerd door het Centrum voor Ethiek in de Sport (ICES).
De eerste twee sessies worden ten zeerste aanbevolen voor de vertrouwenspersonen in de clubs.
SPORT MET GRENZEN – het vlaggensysteem op 7/3 en op 8/5, telkens om 19u
AAN DE SLAG ALS CLUB-API op 13/3 en op 15/5, telkens om 19u
Omgaan met DIVERSITEIT in je club op 21/3 om 19u30
START2RUN VOORJAAR
Verenigingen die een Start2Run activiteit organiseren in het voorjaar dienen deze in te geven als “event” in Alabus. De activiteit wordt dan ook opgenomen in de Start2Run kalender én telt zo mee voor het behalen van punten in het kader van het Recreatiesportfonds.
Na maximaal 3 weken stuurt de recreatieverantwoordelijke de deelnemerslijst door naar Nick@atletiek.be zodat de verzekering in orde kan gebracht worden. Op basis van deze deelnemerslijst worden de brevetten naar de club gestuurd. Vermeld duidelijk indien de afstand afwijkt van de klassieke 5km.
De deelnemers worden ingegeven in Alabus als recreant (tenzij ze reeds aangesloten zijn als competitielid). Ze blijven verzekerd tot het einde van het lopende sportjaar (31/10). Na de Start2Run “verkoop” je meteen het verdere verloop met een behoudschema 5km (onderhoudend blijven lopen gedurende de zomermaanden) én het opvolgschema in het najaar (5km naar 10km). De deelnemers betalen dan de extra bijdrage als recreant. Als vereniging heb je er dus alle baat bij om de sessies gezellig te maken en de Start2Runners te motiveren om te blijven lopen. De kans dat ze bij de club aangesloten blijven is des te groter indien ze in dat eerste jaar goed begeleid worden.
Tenslotte: verkoop datgene waar je goed in bent via sociale media!
Inspiratie kan je vinden in het artikel “Hoe zorg je ervoor dat Start2Run niet verzandt in Stop2Run?”, waarin het deelnemen in clubverband gepromoot wordt.
Meer info over Start2Run: paula@atletiek.be
Nuttige documenten, terug te vinden op de website van de VAL:
- Start2Run logo: let op dat je het juiste logo gebruikt (zie hierboven)!
- Draaiboek voor Start2Run organisatoren
- Handleiding aanvraag Start2Run en registratie deelnemers
- Sjabloon voor bulck-import in Alabus (vanaf 25 dlnrs)
- Voorbeeldschema’s 5km – 10km – 15km