13/12

Officiële berichten - 13/12/2019

logo val

WINTERKALENDER 2019-2020

Aanpassingen:

INDOOR

  • 20057 (29/02 - RCG): nieuwe datum jeugdmeerkamp Indoor wegens organisatie Scholiereninterland op 7 maart 2020.

 

ZOMERMEETINGS 2020

Vanaf heden kunnen de clubs hun goedgekeurde zomermeetings aanvullen in ALABUS. Dit kan tot en met zondag 12 januari 2020.

Zeker aan te vullen en/of na te kijken:

  • Locatie/terrein
  • Startuur meeting
  • Inschrijvingsgeld
  • Inkomgeld
  • Disciplines

 

JAARBOEK 2019 – ZOMERKALENDER 2020

Begin deze week ontvingen de atletiekverenigingen via mail alle info betreffende het Jaarboek 2019 en de Zomerkalender 2020. Naast een begeleidend schrijven, werd ook een bestelformulier bijgevoegd voor de gezamenlijke clubbestelling. Leden van uw vereniging kunnen via deze weg genieten van een voordeliger tarief voor beide publicaties tot 15 januari 2020.

Wij willen bij onze clubverantwoordelijken aandringen op een ruime verspreiding van deze info. Best gebeurt dat via een link op de clubsite naar: http://www.atletiek.be/competitie/atleten/jaarboek

Wij danken alvast voor de medewerking!

 

FEDERALE ZOMERKALENDER 2020

20 sep              KVV + PK Masters                     AVT (Heusden)

 

ONDERSTEUNING VOOR WEGWEDSTRIJDEN: MAAK KENNIS MET SPORTTIJDEN.BE !

Ter gelegenheid van de Running&Co Dag van 16 november jl. stelde Sporttijden hun aanbod voor in wedstrijdondersteuning, met een online inschrijvingstool en een tijdregistratiesysteem.

Bekijk hier de presentatie van deze sessie.

Vanuit Running&Co willen we dit systeem promoten doch hoe meer verenigingen samenwerken hoe beter de voorwaarden kunnen onderhandeld worden en hoe meer we kunnen verantwoorden dat de federatie hier zelf in investeert. Daarom vragen we dat kandidaat-organisatoren zich uiterlijk 31/1/2020 te melden.

Verenigingen die concreet willen weten hoeveel dit systeem zou kosten voor hun organisatie (op basis van het deelnemersaantal en de gewenste faciliteiten) kunnen rechtstreeks contact opnemen met Sporttijden via Dimitri Op De Beeck.

Anderzijds kan je de werking van Sporttijden gaan bekijken ter gelegenheid van Bacwalde For Live op 21 december te Boechout of de Fluo Run van 4 januari (18 u) te Duffel. Wie graag een online webinar volgt mag ook rechtstreeks contact opnemen met Sporttijden.

Infosessies in januari

Om iedereen optimaal te informeren zullen in het voorjaar nog infosessies georganiseerd worden. Deze zullen doorgaan op zaterdag 11 en/of 18 januari, tussen 10u en 12u. Gezien we de infosessies willen organiseren op locaties in de buurt van de geïnteresseerde verenigingen vragen we u uw interesse om te komen luisteren uiterlijk 20/12 te melden via mail naar Paula.

 

CURSUS TRAINER B MODULE 2A (Disciplineoverschrijdende module voor alle trainers B in opleiding)

Op 11 januari starten 2 cursussen. De lessen lopen tot en met 14 maart

Locaties:
1) Vlaamse Atletiekliga Brussel + Universitair Sportcentrum Leuven
2) ACBR, L. de Winterstadion - Gemeentepark 17 - 2930 Brasschaat

Doelgroep: Trainers met attest Trainer B module 1 (algemeen gedeelte)
Instapvoorwaarden: Diploma initiator én attest Trainer B module 1

Verdere info en lessenrooster: zie hier

 

START2RUN-REGISTRATIE VANAF 1 JANUARI 2020 VIA ALABUS

Vanaf 1 januari 2020 zal de procedure voor het aanmelden van Start2Run deelnemers (5km-10km-15km) wijzigen: voortaan worden ook deze deelnemers in Alabus ingevoerd en worden zij niet meer beschouwd als lid van de federatie maar meteen aangesloten bij uw vereniging. Een voordeel voor de club is dat ze op deze manier ook opgenomen worden in uw ledenbestand en meetellen als verenigingslid voor gemeentelijke subsidies.

In Alabus werd hiertoe een extra button aangemaakt. Naast een recreantenvergunning of een competitievergunning kan je dus voortaan een Start2Run lidmaatschap selecteren (lopertje).

De kostprijs voor de Start2Runner blijft ongewijzigd: 6,5 euro per sessie van 10 (tot 15) weken.

Een Start2Runner kan te allen tijde omgezet worden naar een statuut van recreant of competitieatleet, de controle hiervan zal aan het eind van het sportjaar door de administratie van de Vlaamse Atletiekliga gebeuren.  Hierop wordt de definitieve bijdrage voor het lid berekend.

De volgende gegevens zijn minimaal nodig voor de invoer in Alabus:

naam – voornaam – geslacht – geboortedatum – volledig adres.

Bijhouden van de volledige Start2Run lijsten

Voor het opmaken van de volledige Start2Run lijsten kan je een product aanmaken in Alabus en daar zowel de reeds aangesloten leden (competitie of recreant) als de Start2Run deelnemers in één lijst verzamelen. Zo houd je zelf een overzicht van alle deelnemers en kan je op die basis de brevetten bij de VAL aanvragen.

Bekijk hier de handleiding om dat in Alabus in orde te brengen.

Voor verdere vragen kan je contact opnemen met Paula Vanhoovels, paula@atletiek.be