22/11

Officiële berichten - 22/11/2019

logo val

ZOMERKAMPIOENSCHAPPEN 2020

Kandidaturen organisatie:
Voor het organiseren van de hierna vermelde kampioenschappen kunnen de verenigingen van de Vlaamse Atletiekliga hun kandidatuur indienen bij Josefien.

T/m 5 december a.s.: (via mail naar Josefien)

  • BK hamerslingeren en gewichtwerpen Masters: 16 augustus 2020

OPROEP KANDIDATUUR BESTUURDER RAAD VAN BESTUUR

Door de vereniging te worden ingediend: bij aangetekend schrijven of met ontvangstmelding (via mail) aan Josefien uiterlijk 21 januari 2020.

Mandaat van 1 jaar, te verkiezen op de AV van 21 maart 2020.

HERINNERING: ALABUS – AANVRAGEN ZOMER 2020

De clubs dienen de datum van hun zomermeetings aan te vragen via Alabus. Alabus wordt afgesloten op 25 november 2019! Gelieve er zeker op te letten om het juiste type meeting aan te vragen, dit is belangrijk voor de besprekingen tijdens het kalendercongres per provincie.

Het aanvragen van wegwedstrijden dient te gebeuren via het formulier dat je kan downloaden onder “Bijlages publiek” in Alabus. Hiervoor geldt dezelfde deadline: tot en met maandag 25 november 2019. (ingevuld te bezorgen via mail aan Josefien)

Opgelet: Alle kampioenschappen (VAL/KBAB), beschermde meetings (Athletics Classic, FC, FCMK) en Bekers van Vlaanderen werden reeds ingevoerd en dienen dus niet nogmaals te worden aangevraagd door de organiserende club.

HERINNERING: KANDIDATUREN PC – VERKIEZINGEN JANUARI 2020

Door de vereniging te worden ingediend: bij aangetekend schrijven of met ontvangstmelding (via mail) aan Josefien uiterlijk 30 november 2019.

Verkiesbare functies per provincie:
ANTWERPEN
1 voorzitter (mandaat van 4 jr.)
5 leden (mandaat van 2 jr.)

VLAAMS-BRABANT
1 voorzitter (mandaat van 4 jr.)
5 leden (mandaat van 1 jr.)
5 leden (mandaat van 2 jr.) 

LIMBURG
1 voorzitter (mandaat van 4 jr.)
5 leden (mandaat van 2 jr.)

OOST-VLAANDEREN
1 voorzitter (mandaat van 4 jr.)
1 lid (mandaat van 1 jr.)
5 leden (mandaat van 2 jr.)
1 provinciaal juryaanduider (mandaat van 1 jr.) 

WEST-VLAANDEREN
1 voorzitter (mandaat van 4 jr.)
5 leden (mandaat van 2 jr.)

CLASSIFICATIE VOOR ATLETEN MET EEN FYSIEKE HANDICAP

Op zaterdag 7 maart 2020 is een classificatiesessie voorzien voor atleten met een fysieke handicap (staan of zittend), die doorgaat in Antwerpen. Klik hier voor meer info of neem contact op met Sofie Meneve van Parantee-Psylos, 09/243 11 80.

ONDERSTEUNING VOOR WEGWEDSTRIJDEN: MAAK KENNIS MET SPORTTIJDEN.BE!

Ter gelegenheid van de Running&Co Dag van 16 november stelde Sporttijden hun aanbod voor in wedstrijdondersteuning, met een online inschrijvingstool en een tijdregistratiesysteem. De presentatie van deze sessie kan je hier downloaden.

Vanuit Running&Co willen we dit systeem promoten en hoe meer verenigingen samenwerken hoe beter de voorwaarden kunnen onderhandeld worden en hoe meer we kunnen verantwoorden dat de federatie hier zelf mee investeert. Daarom vragen we dat kandidaat-organisatoren zich uiterlijk 31/1/2020 melden.

Verenigingen die concreet willen weten hoeveel dit systeem zou kosten voor hun organisatie (op basis van het deelnemersaantal en de gewenste faciliteiten) kunnen rechtstreeks contact opnemen met Sporttijden via Dimitri Op De Beeck. Wie graag een online webinar volgt mag ook rechtstreeks contact opnemen met Sporttijden.

Anderzijds kan je de werking van Sporttijden gaan bekijken ter gelegenheid van Bacwalde For Live op 21 december te Boechout of de Fluo Run van 4 januari te Duffel. Om iedereen optimaal te informeren zullen in het voorjaar nog infosessies georganiseerd worden (data en plaatsen volgen later).

WERK AAN DE BESTUURLIJKE KRACHT VAN UW VERENIGING!

In samenwerking met Dynamo Project. Ter ondersteuning van de clubwerking willen we in 2020 de volgende bijscholingen aanbieden voor de verenigingen:

  • Brainstormen in je sportclub. Hoe begin je er aan?
  • Wegwijs in verzekeringen en de sportclub
  • VZW wetgeving
  • Verenigingswerk: vergoeden op een eenvoudige en voordelige manier
  • Delegeren kun je leren, ook in je sportclub!
  • Het communicatieplan in de sportclub.
  • Aantrekken van nieuwe en jonge vrijwilligers: hoe vergroten we de kans op succes?
  • Inleiding tot het begeleidingstraject “Een vrijwilligersvriendelijke sportclub”.

Heeft je vereniging interesse om één van deze sessies in het voorjaar of het najaar te organiseren? Laat het ons uiterlijk 1/12 weten via mail aan Paula. De Vlaamse Atletiekliga maakt promotie voor de organisatie, voorziet de lesgever en betaalt alle kosten. De club dient enkel in te staan voor het gebruik van de accommodatie en de interne promotie. De sessies duren ongeveer 3u en gaan bij voorkeur door op zaterdagvoormiddag.
Meer info over deze sessies kan je hier terugvinden.

VERSLAGEN

Je kan de verslagen van de vergaderingen van de beleidscommissies competitie van 24 oktober en jeugd van 4 november terugvinden op onze website.